Več o stanju TLM, november 2021

Objava sporočila “Škofov odposlanec, neposlušnost papežu in TLM” je dobila svoj epilog, zato je prav, da bralce in vernike, ki obiskujejo TLM, z njim seznanim. Objavo sem poslal s kratkim dopisom na Nadškofijo Ljubljana in p. Nikolaju. Po prejeti e-pošti me je nadškof Stanislav Zore povabil na sestanek.

Na sestanku me je nadškof obvestil, da bo mesečno latinsko mašo še vedno obhajal p. Nikolaj v Stični. Eden od razlogov, da ne moremo škofovemu delegatu očitati površnega maševanja ter nespoštovanja papeža Frančiška, je, da mnogo vernikov ni nosilo obraznih mask pri sveti maši. Na žalost nisva prišla do skupnega razumevanja pomena liturgičnih pravil in nevarnosti liturgičnih zlorab. Izrazil sem željo in upanje, da se p. Nikolaj nauči pravilnega obhajanja svete maše. Dokler tega ne bo, sam osebno in “Stalna skupina” ne bo vabila na ta bogoslužja. Seveda bomo razmere v Stični še naprej spremljali. Kot sem poudaril nadškofu, nimam nobenega poslanstva in pravice vsiljevati higienskih pravil, to je odgovornost posameznika, prav tako pa lahko vernikom samo predlagam, da latinskih svetih maš v Stični ne obiskujejo, nikogar ne moremo prisiliti. Verniki ste seveda svobodni, da obiščete spletno stran Stiškega samostana, ter se sami pozanimate o datumu in uri svete maše. Nadškof je tudi poudaril, da zaradi zahteve papeža Frančiška, “po vrnitvi k enotni obliki”, “Ad dominum – Stalna skupina sv. Jožefa”, sam osebno in tudi verniki, ki nam je dragoceno liturgično izročilo, na splošno ne smemo promovirati tradicionalne liturgije ter izročila svete Cerkve. Torej, bogoslužje sicer smemo obiskovati, vendar bolj v smislu zasebne pobožnosti, ki jo je potrebno odpraviti, in ne obče pravice, kakor ima do drugačnega, prilagojenega in spremenjenega bogoslužja pravico denimo neokatehumenska skupnost. Svoje pobožnosti in karizme ne smemo širiti med drugimi verniki in je drugim ne predlagati, kot to smejo vsi ostali udi Katoliške Cerkve. S tem se seveda nisem strinjal in sva glede tega ostala na nasprotnih bregovih. Sestanek na žalost ni prinesel nobene konstruktivne rešitve nastalih problemov.

Nadškof je izpostavil tudi problem skrajnih skupin (op. a. Scutum Fidei) med t.i. “tradicionalisti”. Predstavil sem realno stanje in sicer, da Stalna skupina svetega Jožefa (Ad Dominum) ni enako kot medijski portal Scutum Fidei, gre tako za različno poslanstvo, kot namen. To pa ne pomeni, da ne delimo skupne ljubezni do Kristusovega nauka in izročila svete Cerkve. Izpostavil sem tudi dejstvo, da je nepravično soditi in enačiti vse vernike, ki hrepenimo po cerkvenem izročilu, na podlagi enega ali več glasnih posameznikov. Stalna skupina predstavlja vse vernike, ki so željni tradicionalne svete maše, in nima uradne oblike članstva, nimamo nobene ideologije, razen seveda Kristusovega nauka in izročila katoliške Cerkve.

Tiha maša škofa Schneiderja, cerkev sv. Roka na Dravljah, november 2015

Nadškof je na koncu sestanka predlagal, da z našimi prošnjami – po redni maši in drugem duhovniku – trkamo pri drugih škofih ordinarijih v Sloveniji, ki bodo mogoče bolj pripravljeni poslušati naše prošnje. Vesel sem bil njegovega predloga, ki je v duhu sinodalnega dogajanja. K poslušanju vseh udov Cerkve, tudi laikov, škofe na sinodalni poti končno vabi sveti oče Frančišek, zato se bomo v prihodnjih tednih obrnili na vse ordinariate in prosili za srečanje s škofi ordinariji ostalih petih škofij. Upajmo, da bo sinodalna pot pripeljala tudi do rednega obhajanja tradicionalne latinske svete maše v Sloveniji, pa tudi če ta ne bo nujno v ljubljanski nadškofiji. Želeli bi si, da stalna skupina, ki zagovarja pravico vernikov do redne TLM, ne bi bila več potrebna in bi se obhajanje tradicionalne latinske svete maše po slovenskih škofijah normaliziralo – seveda s spoštovanjem in upoštevanjem liturgičnih zakonov, predpisov, gojenju prave pobožnosti in poučevanju katoliškega nauka, skladnega z naukom II. vatikanskega koncila in izročila Cerkve.

Na nek način sem srečen, da se je primer prepovedi svete maše na ljubljanskem gradu zgodil ravno v tem času. Tako tudi škofje, duhovniki in ostali verniki lahko razumejo, kako smo se mi “tradicionalni” katoličani počutili ob branju papeževega motuproprija Traditionis Custodes o omejitvi/prepovedi obhajanja tradicionalnega bogoslužja in še bolj ob njegovi interpretaciji.

Vernike nagovarjam in prosim, da na svoje ordinarije naslovite kratko pismo (op. a. okoli 5 povedi), kjer naslovite svoje duhovne potrebe, med katere sodi tradicionalna liturgija, in bi si želeli, da v sinodalnem duhu in duhu normalizacije tradicionalnega bogoslužja, to omogočajo v dobro vsega vernega ljudstva. Povejmo Cerkvi na slovenskem, da smo tudi mi katoličani in željni našega katoliškega izročila ter da smo tudi mi del sinodalne poti.

Še enkrat povabim vse, da v teh težkih časih, poglobimo naše molitve za sveto mati Cerkev. Prav tako pa ne pozabimo moliti za papeža Frančiška, slovenske škofe ter za vse slovenske duhovnike. Povežimo se v molitvi rožnega venca za njihovo svetost in ljubezen do Najsvetejšega Zakramenta. Bodimo zvesti sveti, katoliški in apostolski Cerkvi.

Matevž Hribernik

Romanje Populus Summorum Pontificum 2015